De inschrijvingen vinden plaats op:
· zaterdagavond van 20u tot 21u00 in de Jurywagen
· zondagochtend van 7u tot 8u in de jurywagen
Iedere piloot dient volgende documenten voor te leggen:
· vergunning 2025
Dan krijg je een trainingskaartje.
Elke piloot dient met een transponder (van het merk AMB/My lapsSpeedhive) te rijden.
Indien je alsnog zonder transponder rijdt, zal je niet geklasseerd worden.
Meer info op https://speedhiveshop.mylaps.com/mx.html
Er kan een transponder van de federatie gehuurd worden voor 1 dag. Gelieve je tot de jurywagen te wenden.
Vanaf 2023 zijn we gestart met tijdstrainingen voor Junioren, Nationalen en Inters.
De categorieën met deze getimede trainingen moeten met dezelfde transponder rijden tijdens de trainingen en de 2 reeksen/
Het is belangrijk om bij de inschrijving aan te geven of je uitzonderlijk met een andere transponder rijd.
Het gebruik van brillen met tear-offs is verboden. Alsook de Progrip Green System is verboden.
Kleur + cijfers Nummerborden
Elke machine dient voorzien te zijn van drie nummerborden
CATEGORIE NUMMERS | N° VAN – TOT | KLEUR (duidelijke) |
---|---|---|
Alle jeugdklassen | 1 tot 99 | Vrij met cijfer |
Beloften (85 -> 125cc) | 1 tot 59 | Witte achtergrond + zwarte cijfers |
Nieuwelingen 250cc (125 -> 250cc 2T of 250cc 4T) | 50 tot 99 | Witte achtergrond + zwarte cijfers |
Nieuwelingen A Open | 1 tot 99 | Licht groene achtergrond + witte cijfers + letter A |
Nieuwelingen B Open | 1 tot 99 | Licht groene achtergrond + witte cijfers + letter B |
Masters en seniors open | 1 tot 99 | Masters: Blauwe achtergrond + witte cijfers Seniors: Witte achtergrond + rode cijfers |
Experten A | 1 tot 49 | Witte achtergrond + rode cijfers |
Experten B | 50 tot 99 | Witte achtergrond + rode cijfers |
Juniors 500cc (251cc 2T tot 450cc 4T) | 1 tot 49 | Zwarte achtergrond + witte cijfers |
Juniors 250cc (125cc/250cc 2T of 250 4T) | 50 tot 99 | Zwarte achtergrond + witte cijfers |
Nationalen 500cc (251cc 2T tot 450cc 4T) | 1 tot 49 | Rode achtergrond + witte cijfers |
Nationalen 250cc (125cc/250cc 2T of 250 4T) | 50 tot 99 | Rode achtergrond + witte cijfers |
Inters 500cc (251cc 2T tot 450cc 4T) | 1 tot 49 | Gele achtergrond + zwarte cijfers |
Inters 250cc (125cc/250cc 2T of 250 4T) | 50 tot 99 | Gele achtergrond + zwarte cijfers |
Nummers 30 tot 39 | Voorbehouden | Voor IMBA-rijders |
Zijspannen Open | 1 tot 99 | Gele achtergrond + zwarte cijfers |
Dames A | 1 tot 49 | |
Dames B | 50 tot 99 | |
Pitbikes/Surrons | 1 tot 99 | |
Oldtimers | Nummer aan te vragen secretariaat oldtimers |
Indien een piloot na één wedstrijd zijn juiste achtergronden niet op de drie nummerborden conform het reglement aangebracht heeft, krijgt de piloot een verwittiging. Bij de derde verwittiging zal niet mogen gestart worden.
De nummerplaten moeten stevig, goed zichtbaar en duidelijk leesbaar en op beide zijden van de motor aangebracht worden; één op de voorvork en de twee andere aan beide kanten van de machine of bakwiel. Het is ook verplicht deze nummers aan te brengen op de rugzijde van de truien. Niet in regel zijnde piloten kunnen bij eventuele betwisting tijdens de opname van de reeksuitslag, gedeclasseerd worden. Piloten die rijden met de trui van nationaal kampioen zijn vrij van rugnummer. Beperkte publiciteit op de kampioenstruien is toegelaten. Kampioenstruien welke vervallen zijn mogen niet meer gedragen worden tijdens de wedstrijden.
U kan hier de VMCF vlag downloaden in groot formaat.
Als piloot dient u deze vlag/sticker op uw nummerbord te plaatsen tijdens officiële events.